czwartek, 18 stycznia 2024

Zioła, które warto poznać - serdecznik.

 Ostatnio zainteresowałam się zielem, o którym usłyszałam niedawno - serdeczniku. Jak sama nazwa wskazuje będzie ono pomagało przy kłopotach z sercem, ale nie tylko. Bardziej zainteresowało mnie to, że serdecznik działa uspokajająco, gdyż mam duże kłopoty ze snem. Wyczytałam, że działa rozkurczowo na mięśnie układu pokarmowego i naczyń krwionośnych, ponadto przedłuża fazę rozkurczu zwalniając przy tym częstotliwość skurczów serca. Dla mnie jest istotne, że obniża ciśnienie krwi i puls, bo to moje bolączki. Mam zamiar zrobić sobie nalewkę z serdecznika czyli zaleję suche ziele (kupię w aptece) alkoholem o mocy ok. 40%, poczekam dwa tygodnie i będę eksperymentować. Sądzę, że dawka 25 ml dziennie będzie odpowiednia. Jeden starszy pan, który miał kłopoty z kołataniem serca po przebytej grypie twierdził, że właśnie serdecznik mu pomógł - a konkretnie nalewka z serdecznika. Można też dla tych, co nie tolerują alkoholu zrobić proszek serdecznikowy - suche ziele zmielić na pył. Zażywać wtedy 3 razy dziennie po pół łyżeczki i dobrze popić. Do suchego ziela można też dodać miodu. No nic...zobaczymy.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz