środa, 31 lipca 2013

Rękodzieło

Kiedyś interesowałam się techniką plastyczną zwaną decoupage. Nazwa trudna, technika za to bardzo dekoracyjna, bardzo mi się podoba. Szkoda tylko, że tak wiele bym chciała rzeczy robić na raz, więc jakby czasu mi brakuje. A technika ta polega na naklejaniu wzoru wyciętego z serwetki papierowej i pokryciu go wieloma warstwami lakieru tak, aby papier wtopił się całkowicie w dane tworzywo i nie był wyczuwalny przy dotknięciu. W zamyśle wzór ma wyglądać jak namalowany. Można ozdabiać w ten sposób rzeczy wykonane z drewna, plastiku, ceramiki czy nawet kamienia. Kiedyś może spróbuję. A na razie naoglądałam się takich wyrobów na święcie gminy miejscowości Żarnowiec, gdzie przypadkiem trafiłam w niedzielę. A za fotki dziękuję Kubie :)

Zastanawiam się z jakiego tworzywa są te jaja, ale i tak wyglądają super.











A tu oprócz wzorów na jajkach widzimy ozdobione kieliszki tą techniką.















Tu więcej zdobienia na szkle. Ładne...moim zdaniem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz